Terima Kaseh!! InsyaAllah sy akan balas kunjungan anda..

Terima kaseh daun keladi...

Wednesday, October 6, 2010

Bemesra2 ngan puak Pribumi

baru jer semalam k...masih terbau2 lg haruman diorang tu tau..muahahaa..wangi ko, kalah 1drop...saper x pernah bau rugiler idup..huhuuu
K,berbalik the true storynyer...semalam n kelmarin aku berpeluang g beramah2 gitu ngan org asli..maklumler time mengundi nak dekat, so nak pancing la wat tambah2 kerusi..huahuaa..kenyataan yg x leh diterima olh sape2 ...harap ngensap..
Yg nie mmg citer benar..minggu nie minggu audit luaran dtg semak kerje kitorang..mmg diorg tau keje kitorang bagus, tu yg nak cek semula..siap ade org putih mengaudit lg..aku lak dtugaskan mengiringin Dr Savender utk mengiterbiu org asli...so, tabahkan hati jer la ekk..


mula2 g penempatan org asli d Permatang Siput, Mukim Temai Pekan...korang rase kitorang nie dok sesaje mengopi2 ker kt kedai tu...ohhh no..nie kedai tok batin tau..haaa..korang ade kedai???x der kan..hahaa..ok la tu kan, tok batin ade kedai runcit..n lg satu bende yg aku akan bg tau nie, akan mmbuat korang lebih terlopong...tok batin ade hilux ford lg..ikshhh2...terharu ngan kemajuan diorang dh melebihi kiter nie..
nk tau maner satu tok batin???die pemalu ckit..tp nek batin ade..yg pakai tshit biru tu...yg berkopiah tu..bapak tok batin..opss...sorry Tn Hjj..tu Tibalan Pengarah tau..haa..mmg berjiwa rakyatkan ..
Esoknya br kami g Kg Simpai lak..jumpe org jakun..~padehal aku yg jakun, terhegeh2 nak jumpe diorang...hik3

Nama saye Nenek Bomong Dok..asal dari Kg Simpai..kami keturunan Jakun..tp setakat korang2 dtg jengok tangkap gambar, nenek x jakun pun sbbnyer nenek dh glamour

buktinya, dh pun masuk paper muke tok..glamer u..saper nak tempah bakul ker or tikar ker..kenela buking dulu pastu bayar scr online k..hehee


Nie kes anak rindukan maknyer sbb lame sgt maknyer x balik..huhuu..




tgk la anak2 org asli...x der pantang larang pun nak main..nie klu anak2 kiter dh menjerit mak bapak suruh pakai kasut..pakai baju


x tau nak komplen aper...mcm sian ade gak...t mmg dirang dh stail gtu kan...atleast laki die ade kedai jual barang2 hasil herba..laki aku x der kedai pun...hehee..



Sempat singgah pondok jualan org asli..kenal ker ngan buah2 yg begayut2 nie...laici????bukannn..itu lah kelubi...bapak segale masam buah nie..sape makan tanpe kedutkan muke, mmg org paling kuat..hehe..renjer n driver yg bawak aku tu, siap aku cabar lg, klu leh makan buah nie sebijik jadila..aku belanjer makan malam selame sebulan..tp..jawapan diorang nie sedikit melegekan aku sbb selamat duit aku xyah belanjer diorang..dan sbb utamenyer diorang x sanggup nak makan..huhuu..aper la..aku leh je makan..ngan selamber lg..haha..bangge2..



banyak lg gambar2 dlm simpanan aku, so drpd terperam baik tayangkan..n tetibe terpikir nak combine gambar2 nie..leh jimat ruang kan...n yg sebenarnyer tgh gile nak mentacap2 gambor sejak memandai nie...~tq yer cik mien
terimalah hasil kegatalan tangan ku nie..




Gambar kt atas nie, gerai org asli kt sepanjang jalan nak ke muadzam...mcm2 ada...dari akar kayu, herba n hasil keseniah dr tunggul kayu stlh diorang tacap...bagus kan diorang nie,drp memburu baik jd bisnis men..

No comments:

Post a Comment