Terima Kaseh!! InsyaAllah sy akan balas kunjungan anda..

Terima kaseh daun keladi...

Sunday, March 3, 2013

Murtabak Roti

 Baru je lps tgk wayang ngan anak2..nire yg last la kot sblm baby junior nie kuar..nnti dh pantang entah bile nak g tgk wayang lg..huhu..maunya tgg baby besor dulu kan..
Kali nie ayahnya yg beria ajak sbb die mmg minat lagu rock2 zaman mude dulu..ehh!! citer aper tu ek??..hehe.. ala, citer yg tgh hangat di pawagam sekarang.. ROCK OO!!...mmg mantap lagu2 dlm tu...
Babak kelakar mmg banyak sbb miming muke pelakon2 semua mcm2 watak n menjadi.. panggung mmg pecah la dibuatnya..
Dak tibam mcm biase 30 minit terakhir mesti die lelap.. kakak je yg bertahan..
Ok la, len kali sy detailkan sinopsis citer tu..atau tgk jer la sendiri bg puas hati..hehe..

Balik umah jam 3 ptg, sempat la zohor.. Pastu memasing lelap depan TV, sy lak mmg x tenang la nak lelap petang nie, mesti kat kepale menu ape utk santap petang nie..
Tgk roti ade lg n daging oblong ramli pun ada lag..so, beger3 la ape2 yg patut..
Jadilah ini w/p buat sambil terdengket2..

Murtabak Roti

Santapan kami ptg nie..yok ngombeyy!!

Dalam bekas lg br kuar dr oven..

Caranya senang jer..janji bahan ado..

Inti -
Memula wat intinya dulu--
bawang putih+besar - cincang.
Tumis bawang tu m masukkan daging burger oblong yg di hancurkan..
Masukkan serbuk kari + kurma yg dibancuh ngan air ckit.
masuk la sayur or daun sup apa2 yg ada..
Masukkan perisa apa yg patut

Untuk kuah siraman--
Telur 2 biji, tepung gandum sesudu+ susu segar 2 cawan+ garam+susu pekat 2 sudu ----blender semuanya

Cara nak susun--
Susun roti dlm bekas tahan panas, sapu mentega dulu bg x melekat
Siram sedikit kuah siraman yg dh diblender td
Letak rata daging masak tadi atas roti..
Tutup balik ngan roti, siram balik ngan kuah td..n ulang2 la sampai abis bahan
Last sekali siram baki semua kuah yg tinggal
Bakar la dlm aper jua jenis oven..hehe
Senang je kan...

Ok perut dh kenyang, mlm nie nak cek baby lak kat klinik swasta..klu ikut pemeriksaan dh wat kat klinik kerajaan tp x der la scan kan..so saje nak tgk baby dlm perut nie, x sabor dah rasenyer..dah membesar sgt dh perut nie, solat pun dah kene duduk atas bangku sbb x leh lipat ..huhu... x per la, susah2 dulu, nikmatnya kemudian..InsyaAllah, moga2 dipermudahkan..

2 comments:

  1. sedap...pernah buat sekali tapi makcik sorang je makan...

    ReplyDelete
  2. I need to. try....

    ReplyDelete