Terima Kaseh!! InsyaAllah sy akan balas kunjungan anda..

Terima kaseh daun keladi...

Friday, July 17, 2009

Pesta Makan Durian Free

Banel yg mengalu2 kan kedatangan kami..
Durian yg paling best kat area raub adelh durian dr kpg Ulu Dong..pernah terjumpe kat area Kg Baru kl, ade org jual durian tulisan dr kg Ulu Dong..
pertandingan durian terbesar..
mane beso? durian ke pakcik nie?
cepat ler ckit Dato' membebel..kitorang dah terbau2 sgt durian nie..x sabo nak ngap. Tp utk nak berkongsi maklumat, dato' kate YB JJ dah order durian dr kg nie nak bawak ke melbourne (klu x silap la..x ingat nak bawak mane, yg pasti ke oversea)sebanyak mungkin next week, sbb die dah merase time singgah sini OTW balik dr pilihanraye kat Manik Urai br2 nie. Katenyer nak perkenalkan durian malaysie kat sane..
Rambutan pun ade...
nie klu jemput 2 kpg pun lebih2 nie..
mane satu durian, mane satu hantu durian aku pun x tau..yg pasti mmg aku hantu durian..kehkehh

Aku n kak bar memang lekat ler kat meja nie..makin kitorang makan banyak..makin bertambah lak durian atas meja nie..huhuu..smp rase nak terjuak makan..
Tempoyak- semua maklum pasal kewujudan tempoyak nie kan, so maleh nak intro


Kerepek n segala hasil kpg ade gak di jual kt sini..yg nie x free ler, kene kuarkan fulus sendiri


Adik nie tersipu2 bile aku nk snap pic buah die..


Sambal hitam- diperbuat dr belimbing buluh yg direbus- sedap weyy sambal nie..tumbuk ngan ikan bilis

Nampaknyer entry aku kali ini memang bau durian..hohoo..atleast utk sepanjang musim durian kt cni.Saper2 x tahan bau sila tutup hidung sms mmbuka blog ku inie..kepada yg gile durian cm aku nie lak ..den x leh nak tolong bg rase, just jamu mate jer yekk..klu nak g beli sendiri..hehee..
K la, n3 aku sblm nie kisah g dusun durian..yg nie lak pegi sblm masuk dusun..aku dpt jemputan sbg tetamu ketua jabatan ke pesta makan durian FREE..sekali lg..FREE jerr..hee..tu yg syok nyer, so aku bawak sekali staff2 yg berminat. Bile smp sane x dok kat bangsal tetamu jemputan pun..segan wey nnti org kampung kenal..cehhh..bukan kpg aku pun. Majlis nie wat kat Kg Pamah Rawas kat Ulu Dong n dirasmikan oleh YB Dato' Shahiruddin Abd. Moin- Adun kawasan Dong. maklumat yg ku dengar, kg nie pernah jd kg tercantik kat raub..tp memang cantik kg nie..suasane very the kekampungan sgt..so nie jer la pic yg sempat ku snap ..LAYANNNN


No comments:

Post a Comment