Terima Kaseh!! InsyaAllah sy akan balas kunjungan anda..

Terima kaseh daun keladi...

Friday, October 15, 2010

Adakah badan anda mengandungi toksin??

toksin??entah la..tp klu ikut fakta aper yg kiter makan n udara yg kiter hirup, mmg sah la kiter ade masukkan toksin dlm badan sendiri kan..
Klu dh dlm badan cmner nak kuarkannyer?? ker bende toxin tu kuar biler kiter kinching or brak??yg tu aku sendiri x tau jawapannyer..tp klu setakat mencube ok la kan..

ok, bende lekat2 nie lak penarik toksin..dah sepuluh malam aku pakai..n setakat nie..alhmdulillah.
..rase ringan jer badan..n dpt rase mmg agak selesa la..




jename foot patch yg aku pakai D'puteri..ok la..n lg satu sbbnyer murah jika dbanding ngan jename lain..pembekalnyer kawan opis sendiri..senang ckit klu nak bekalan lg kan..
Ade due jenis - utk toxin RM1.30sepasang/mlm
- utk lemak RM1.50/mlm

Ok, oleh kerane agak rajin nak menaip nie, aku sertakan sekali ape penyakit yg dpt dikeluarkan..

- buang toksin dlm badan, air berlebihan & cegah bau kaki..
- membutakan badan menjadi lebih bertenaga
- membuang angin dlm badan
- mengurangkan allergic, sakit sendi
- mengurangkan sakit kepale
- menormalkan tekanan dan aliran darah
- menguatkan sistem imune badan
- melegekan sakit tumit & tapak kaki
- mengurangkan sembelit, kembung perut
- membantu masalah jerawat/resdung
- mengurangkan diabetis, kegemukan
- mengatasi masalah sukar tidur
- berpanjangan penggunaan ubat
- bekerje dengan bahan kimin seperti cat, larutan pembersih dll
- menyegarkan ketika bangun tidur
- mengurangkan sakit gout, sendi uga utk PEROKOK...

Bahan2 yg terkandung
* Bamboo Vinegar -contains over 200 ingredients (80 - 90% of which is water); all are of a natural composition, and safe for use on humans.
* Wood Vinegar- is a byproduct from charcoal production. It is a liquid generated from the gas and combustion of fresh wood burning in airless condition.
* Chitosan - is produced commercially by deacetylation of chitin , which is the structural element in the exoskeleton of crustaceans (crabs, shrimp, etc.) and cell walls of fungi. * Dokudami * Loquat Leaf * Vitamin C * Vegetable fiber * Tourmaline * Cornstarch

Amaran - Ibu mengandung & menyusukan anak serta yang berpenyakit jantung tidak digalakkan menggunakan Detox Foot Patch ini..

hahaaa..betape hitamnyer warne itewww..bayangkan toksin dlm badan aku nie..huhuu

nie lak hasil dr kakak n adik, tp x aci sbb diorang pakai 4 jam jerrkk..pastu nak mintak cabut,,huhh..aku saje nak bandingkan body kanak2 n dewase..tp kire hitam gak ekk..tu lerr..zaman sekarang mmg banyak unsur2 yg boleh membawa toksin dlm badan..kadang x leh terkontrol lak..

alang2 sebut pasal toksin, meh kiter kongsi info nie..
Sumber dr laman web kelantan.gov.my
Apakah Toksin? PDF Cetak E-mail
Ahad, 18 Oktober 2009 22:56
Toksin dalam tubuh manusia terjadi akibat pencemaran.Antaranya ialah pencemaran makanan akibat penggunaan bahan kimia secara berleluasa seperti racun perosak, racun serangga dan baja kimia untuk aktiviti pertanian. Kesihatan menjadi lebih parah apabila manusia mengambil makanan yang mengandungi bahan pengawet, perasa tiruan, bahan tambahan dan sebagainya merupakan punca utama terjadi toksin dalam badan. Inilah sebabnya terjadi pelbagai penyakit seperti tumor, kanser, migrain dan sebagainya. Fakta daripada pelbagai kes penyakit mendapati bahawa hampir 90% punca penyakit adalah disebabkan oleh toksin. Di dalam sistem fisiologi tubuh, apabila seseorang itu sakit, badan sedang berusaha untuk menyingkirkan sisa-sisa bunagan, mukus dan toksin yang menghalang fungsi tubuh.Toksin yang berada di dalam saluran darah akan di bawa ke pelbagai bahagian organ dan merosakkannya.
Kesan Kemudarat Toksin Kepada Tubuh ?
Hakikatnya, pengambilan makanan terlalu berasid seperti daging, makanan diperhalus seperti nasi, roti, gula, manisan, makanan goreng berminyak, protein berlebihan dan lain-lain adalah faktor yang menyumbang kepada masalah kesihatan. Di samping, makanan yang mengandungi bahan kimia seperti pengawet, pewarna dan perasa tiruan, antibiotik, racun perosak dan lain-lain.
Jika badan terlalu berasid serta berlaku proses penapaian dalam usus akan meningkatkan kandungan toksin di dalam badan keta. Toksin tersebut akan diserap dan melekat dalam darah yang menyebabkan terjadinya pelbagai masalah kesihatan atau penyakit. Antara penyakit yang diakibatkan oleh tindakbalas toksin dalam darah, ialah:-
Penyakit Kulit
Penyakit kulit terjadi apabila toksin dalam darah cuba keluar melalui kulit. Pengumpulan toksin di dalam kulit akan mengakibatkan penyakit seperti jerawat, furunkel dan lain-lain.
Tumor
Tumor berpunca daripada bahan buangan bertoksin yang berkumpul dipelbagai tisu badan.
Demam
Demam adalah proses semulajadi badan untuk membersihkan diri sendiri. Apabila sel darah putih menentang toksin di dalam badan, Kadar metabolisme semakin cepat, mengakibatkan tubuh menjadi demam.

Penyakit Jantung dan Tekanan Darah Tinggi
Toksin yang melekatkan di dalam darah akan menjejaskan kelancaran perjalanan darah. Ia menyebabkan jantung, bekerja lebih kuat untuk melancarkan perjalanan darah yang melalui saluran yang tersumbat. Ia akan mengakibatkan pembesaran jantung, sementara tekanan ke atas saluran tersumbat akan mengakibatkan tekanan darah tinggi. Di samping, buah pinggang dan sistem endoktrin dalam usaha membersihkan toksin akanmerembes pelbagai jenis kimia yang menyebab terjadinya tekanan darah tinggi.
Oleh itu, langkah awalan untuk menyembuhkan penyakit ialah dengan menyingkirkan toksim dan tidak semata-semata mengawal sebarang penyakit dengan ubat sahaja.

Aper tunggu lg kan, cuber lah..atleast satu care nak kurangkan toksin dlm badan..
Ada satu lg care nk kuarkan toksin, cuber jengok detox-melilea.blogspot. Lg dasayt nakk...kuar cm *aik jerkk...ikshh...

No comments:

Post a Comment