Terima Kaseh!! InsyaAllah sy akan balas kunjungan anda..

Terima kaseh daun keladi...

Monday, October 18, 2010

Versi CSI

hr nie pastinya mmberi pengalaman baru..penat mmg la penat tp demi tugas ku galas jue..cewahh..tp yg pntingnyer semue selesai..ehhh..x selesai lg selagi x t'tangkap lg si malaun tu

Olh kerane aku xreti nak citer rojak2 bagai, bukan aper..takut smp sudah x paham citer walhal dh ending pun..

Aku mulakan pg -

8.00 - Smp opis, melambak surat2 atas meja harus aku selesaikan, panggilan tetibe banyak masuk gare2 kes mlm td. Dan yg buat lg kelamkabut, my big boss call tanyer meet aper pg nie sbb die dpt panggilan pg dr pengarah...oh tidakk...dgn gelabahnyer aku call member yg selalu handle meeting. Memang sah ade meet Khas untuk Pegawai2..aku maklumkan pd boss n minta staff carikan fail~ ok ..tu beres

10.30 - Bersama UPK, aku mbik rakaman percakapan terhadap OKT (Orang kene tangkap). Bab nie yg lemah ckit, lg2 klu OKT tu buat muke kesian jerkk..dah ler pakai baju lokap, ngan tangan bergari lg kt kerusi..tp aku guna stail soalan ala2 CSI tu..hahaa..yer la tu..

Untung gak OKT tu kene soal ngan org2 yg lemah lembut cm aku..gune emosi jer lebey.. atleast x ler die terkencing kt suar kan..kehkee..tp tu ler, klu dlm CSI dpt gak jawapan pd persoalan, namer pun citer yg dirancang..tp kes nie liat sungguh nak mengaku...padehal terang2 salah..puas aku gune emosi..last2 aku ugut akan sambung reman klu 'org yg dkehendaki' x datang jamin..hahaa..garang gak aku nie...tp bab2 ugut nie member sejawat yg ckp, aku sekadar tambah2 perise jer..~huhu..tau takut gak aku nie..yer la buatnyer die bebas nnti terus cari aku..uikhhh..seram beb..

2.45 ptg - br selesai..bayangkan berape lame kitorang mengadap OKT tu..cian gak, tp cian gak kat kiitorang x makan2 lg..OKT tu dh kenyang la makan nasi ayam smbil jawab soalan..betape baiknyer kitorang..hehe..

3.00 ptg- minta kebenaran boss kuar jap nak beli hadiah utk majlis pesare esok..nasib baik boss baik hati..hehe..dgn niat nak cari makanan gak. Aku sempat tarik kak tengku temankan..dlm Mega Mall tgh pilih kitab, tetibe member call kate aku kene wat report polis lak utk kukuhkan bukti..huhuu..dgn perut berkeroncong balik la semula ker opis ..warghh..lapor weii..nie klu niat puase mlm td lg pekdah kan..

5.30 ptg - slps selesai urusan dokumen, n jengok jap OKT yg kitorang kurung kt bawah..sp tetido OKT tu keletihan..terus g balai polis wat repot..tgh sebuk wat repot member dtg bawak sekali OKT sbb nak uruskan sambung reman..sempat lg OKT tu senyum..cair weii hati nie..eh bukan cair aper..cair sbb kesian..huhu..nie yg fail nak join team ala2 CSI nie, cepat emo..



nie ler team CSI aku..same sebijik ngan citer CSI tu kan..aku yg stail ala2 emily tuu..haha..kes SS dh nie

7.30 mlm- semue selesai n OKT tu pun dh masuk balik lokap..hubby call kate die dh mbik anak..k lege la ckit..terus drive dgn lancarnyer balik umah selancar keje hr nie..esok aku x dpt join mmber g hantar OKT ke lokap *e**n olh sbb ade meet n ptg lak pegawai HQ turun wat perbincangan..


Camner? ok x citer basi aku nie? mcm CSI ker? hahaa...dpt sipi2 jer jd ler...nak join betul2 CSI x dpt, ~sebenarnyer x layak pun..so berangan jer la ekk..tp aku mmg giler ngan citer CSI nie, lg2 yg versi Miami..sbb ade pakwe aku dlm tu..wakakaa...very the romantic..lg2 klu die wat gayer melirik gtu...tue pun tuer la..x der hal..


nie ler pakwe iteww...maner der tue kan...sakit mater la saper yg ckp Horatio Caine nie dh tua..
N lg satu suke sgt watak Emily tu, elegant jerk kasut bertumit tinggi w/p turun padang..
Ok..rase panjang dh mmbebel dlm nie, takut bercelaru otak memikir..tp mcm tergantung jer kan aper citer sebenarnyer title before this..k la, kes OKT yg kitorang dpt nie gare2 kes curi *a** kt t. *h**i. Tp dpt tangkap anak nage jer, bapak nage msih berkeliaran lg..tp tunggula kami tabur jale kang kt tasik tu...mau lari mana haaaa...huahua!!ok, x leh citer lebey2 ..kes rahsie team CSI hutan..haha..
puhh..letih weyy..

No comments:

Post a Comment