Terima Kaseh!! InsyaAllah sy akan balas kunjungan anda..

Terima kaseh daun keladi...

Wednesday, September 14, 2011

GPS Garmin 60

Alhamdulillah..akhirnya dpt gak benda nie ditangan ku..setelah terpasang niat dihati nak beli setahun lalu. Ye la..klu ikut tahun aku kerja sepatutnya lama dah aku kene ada benda nie..almaklum mmg bidang aku memerlukannya utk memudahkan kerja.
Tp sejak setahun kebelakangan nie yg amat2 aku perlukan..
lg2 skop tugasku semakin serius bila bertukar ke daerah.
So skrng nie aku sdg berusaha utk mendalami penggunaan GPS dengan bantuan staff ku yg lg arif bab kerja dilapangan.


Saje nak kongsi...

PENGOPERASIAN GPS GARMIN

Fungsi – Fungsi Garmin GPS Navigasi 60

Garmin GPS Navigasi 60 adalah salah satu Receiver GPS tipe navigasi, yang dilengkapi dengan Kompas Digital. Alat ini punya kemampuan sebagai berikut :
1. Dapat menentukan posisi (koordinat) dalam format geografi (lintang & bujur), koordinat pada proyeksi peta (UTM), dll
2. Dapat menentukan ketinggian suatu tempat
3. Dapat menentukan waktu, kecepatan, dan arah
4. Dapat menyimpan koordinat sebanyak 3000 titik (waypoint)
5. Dapat menyimpan koordinat secara otomatis (track) sebanyak 10000 titik

No comments:

Post a Comment