Terima Kaseh!! InsyaAllah sy akan balas kunjungan anda..

Terima kaseh daun keladi...

Wednesday, February 10, 2010

Hr ini dan semalam..masih milikku

Hr nie rase mcm nak bg award pd diri aku sendiri laa sbb ade mood nak update blog..perghh..ayat yg m'gmbrkan mmg malehhh banget nk ngomel dlm nie..
tp x tau ler tetibe ade angin sepoi2 bahase n melambai2 jer dlm nie.hehee..klu aku jdkan blog nie cm diary harian leh ker? sempat ker? tp sape nak bace?..lerr..dh name diary patutnyer x der sape leh bace..privacy tuu..x poo..den bukan nak corat bende rahsie pun..semua bende yg blh kongsi same2.
Cerite bermula hr nie..perut tgh kenyang gileee...best hr nie kak wan belanjer nasi ayam umphhh.. sape nak rase nasi ayam tersedap ade di raub..hehee..lupe bawe camera time tu, hset x leh harap sbb cap ayam..lain kali ekk..
Yg bestnyer kerje hr nie hmpir capai target..x cayerr??? cube belek catitan harian tu, banyak dh tanda rait warne merah tandenyer dah selesaiii...berehhh..hik3.

Tgh buat eksperimen ker or saje nak godeh2 dlm tu ade aper...oh tidakkkk...bender nie berlaku sbb kaki ku x bermate...tali td tu pnjang sgt, so aku dgn sedapnyer tersepak tnper tersedar n apelagi...terlucutler segale ape yg ade..huhuu...aku dh terbayang gmbar2 dlm tu..abis laaaa...klu rosak...td nie khas utk gambar shj, dh ler cek abe yg belikan kt low yat..cepat2 aku try cucuk dlm keadaan masih g2...nasib baik awakkk....masih selamat lg n dgn kekreatifan yg aku ade, slow aku sarung balik n jd seperti asal....puhhh
Hr nie mcm mingung ckit sbb try mbik gmo sndiri, klu x cantik pun puas hati..hik3..rase2 tangan pegang cammera tu arah mane...

bukti bahawe diri ini telah menjalankan tugas2 hr nie..tp yg x bertande tu tangguh ler esok..mate dah berpinar, otak dah jemm..esok program nak ke teknologi park kat ulu sungai bawak spesies geronggang utk di kaji (yg nie aku dh minta maaf kt boss sbb dah lame die suruh tp leh aku x ingat sbb sample ade dlm bilik boss, so selalu x terrrprasan)



Yg nie lak citer semalam..korang perasan x tangan si cikibam ummi tu berbalut...haaa tu tande budak nie semua bende nak cube, padahnyer kene la pisau makan tuan.
Bermulanya cerite semalam...balik kerje knp senyap jer..klu x due beradik tu dh berkejar kat pagar masing nak tolong bawakkan handbag. Jengok umah mak kt sebelah..laaaa..membongkang due2 tdo, penat gamaknyer lps balik ngaji.
Lepas solat, terus kedapur tenggekkan daging sblm jd korban msk kicap mlm nie. Tgh bz mengolah bahan2 utk masak..waaaaaa...tu die suare ning baizura dah dengar, sapelg klu bukan kakak..mmg bukan kakak namenyer klu bangun tdo x nangis. Care nak bg kakak x nangis bile bangun tdo, kene ummi dok tepi die..pujuk elok smbil tepuk..alahaiii anak ummi...ummi sanggup buat aper saje demi anak2 cume kekadang x terbuat..maafkan ummi sayanggg.
Sedang pujuk kakak, cikibam lak masuk umah terus kedapur...lame gak..aper la adik wat tu..tetibe dgr suare adik lak menjerit...sepantas kilat ummi melangkah terbayang bukan2..
tgk die dah pegang tangan sambil tunjuk pisau..apehal lak adik nie, ummi belek tangan die x der ape pun..sekali ummi buke celah antara ibu jari ngan jari telunjuk..haaaa...terbukak kulit leh nmpak isi dlm tu...ayahhhhh...sudahnyer ummi nyer yg menjeritt..terus ayahnyer balut ngan kain n g spital.
Smpai spital terus masuk wad kecemasan. Si kakak yg menangis dr td terus diam kaku membisu smbil merenung ke arah mate adik nyer..serbe salah ker or kesian ker sbb x bg umminyer jengok adik die kt dapur...tau pun anak ummi nie dah besar, tp masih manjenyer ya rabbi.
Dokter terus jahit smbil nenek n ayahnyer pegang, menjerit2 la die x nak baring kat katil spital tu. Tersentap hati ummi bile tgk jarum tu jahit tangan halus cikibam tu..tahan jer air mate ummi nie dr jatuh menitis ke lantai spital..huhuu..
Smp umah jer terus terbaring kepenatan kot menjerit2 dr td, bg botol susu terus tdo..puhhh..


siap persembahkan nyanyian lg bebudak nie

melawat tapak semain

Gambar2 sms pelatih PLKN kem Benum Hill dtg menyerbu opis aku..yg x brp bestnyer sepatutnyer pihak lain handle tp last minit di arahnyer aku handle..wahhh banyak cntik, tp aku mengambil sikap optimis...yahhh..kene berani sahut cabaran (or terpakse gak sbb arahan)..ape2 jer la janji jlnkan t'jwb..n mbil dr sudut +ve bhw banyak kebaikannyer...cehcehhh..
Sempatler sehari siapkan slide2 yg patut d tayangkan utk bebudak..
Hasilnyer mmg best sbb diorang nie sporting2 belake..hilang darah nebes ckit..hik3..

bab gambar nie yg rase nak ngomel...emmm..naper la bile gambar aku jer x der yg cntik...emmmm lg..xper ler, bukan semua tangan leh snap shot2 yg aku inginkan..huk3

No comments:

Post a Comment