Terima Kaseh!! InsyaAllah sy akan balas kunjungan anda..

Terima kaseh daun keladi...

Friday, March 25, 2011

Kejadian Tsunami di Jepun..


..rase semua dah maklum mengenai kejadian Tsunami di Jepun pada awal mac lepas..memang kesian melihat penderitaan mereka yg kehilangan tempat tinggal, keluarge malahan kampung halaman mereka pun dah hilang sekelip mata.
Ada sesuatu kenape sy hr nie nak masukkan n3 mengenai kejadian tu..mungkin kiter boleh renungkan bersama..merenung kebenaran dan kekuasaan yang Maha Berkuasa..

Mula2 nak komen pasal lukisan karton nie..mmg dah heboh ngan bermacam2 komen org ramai mengenai lukisan nie. ..yg pastinya komen yg -ve ..memang mengandungi makner yang jelas dan seolah ianya suatu penghinaan. Mungkin yang melukis nie mmg tiada niat bermaksud begitu, hanyer suke2..tp sepatutnya fikirla sensitiviti org lain terutama yang terima malangnya.
Bayangkan ade pihak luar lukis karton hang tuah mengangkat suar meredah banjir??aper komen org melayu??mesti la terase kan..
So. fikirla dulu sebelum bertindak..terlajak perahu boleh diundur, terlajak kater..hanya mohon maaf pengubatnya..
Di bawah antara gambar2 dr kesan Tsunami..dan untuk memulihnya memerlukan masa yg amat panjang..lg2 dr segi emosi yg meninggalkan kesan yg mendalam akibat kehilangan org2 yg tersayang. Syukurlah kawan2 blogger sy yg berade di Jepun selamat..








l
Berikut pula adalah fakta2 yg mempunyai kebenaran klu difikirkan scare logik, namun hanya yang Maha Berkuasa yg mengetahui dan penentu segala2 nya..


Sudah Tertulis Dalam Al-Quran Tentang Musibah Di Jepun

Beginilah keadaan gempa bumi sekuat 9 skala ritcher di Jepun sehingga mengakibatkan tsunami setinggi 10 meter berlaku di wilayah utara negara tersebut.. Di bawah ditunjukkan perkara yang sudah sedia tertulis..

Tarikh yg berlaku adalah pada 11/3/2011 bersamaan 6 RabiulAkhir 1432 Hijah or 6/4/1432. So dengan tahun 1432 di pecahkan 14 || 32. Jawapanya Jujuz ke 14 Quran. Dan bulan 4.
Rahsia angka tahun ini : Jujuz 14 Ayat Quran ke 4. Rujuk di Quran.

1. Jujuz 14 bermula pada surah Al-Hijr, dan ayat ke 4 dari surah AL Hijir menyatakan
“Dan kami tidak membinasakan suatu negeri, melainkan sudah ada ketentuan yang tetap baginya”.

2. Rahsia seterusnya yang menunjukan Malapetaka ini akan berlaku di Jepun ialah dengan kedudukan Jepun dan Wilayah Seedai pada kedudukan geografi bg ( Jepun : Latitiude 36, Longtitude 138)
so dlm 1432, 14 dh di ketahui Jujuz Al Quran. maka yang di pecahkan 14 || 32 so di pecahkan lagi 3|2 ,so now secret no adalah 3. Di ambil pula lokasi latititude dan longitude.

3+6+1+3+8 = 21
so next 2+1 = 3
proved *. yg di maksudkan dengan no 3 adalah negara Jepun.


Dan di dalam Jepun jugak terdapat banyak wilayah.. maka wilayah yang akan di turunkan malapetaka itu ? Wilayah Seedai pada kedudukan geografi Latitiude 38’15 dan Longtitude 140’53
maka 3+8+1+5+1+4+0+5+3 = 30
so next 3+0 = 3.
*proved wilayah yang tuhan maksudkan dgn angka 3 adalah Wilayah Seedai di Jepun

3. Rahsia seterusnya dengan tarikh 6 masa yang di laporkan oleh Jabatan Metrologi Rusia.. Gempa bumi berlaku pada masa 1446 waktu Jepun..


so 1+4+4+6 =15
so next 1+5 = 6
*proved 6 membawa maksud masa yang akan berlaku.

4. Dah yang seterusnya 1432 apabila di pecahkan 14||32, kini di ambil pula angka 14 dan di pecahkan 1||4 , maka angka satu boleh di kelaskan sebagai permulaan hari. Maksudnya di dalam Islam Jumaat adalah hari pertama dalam minggu itu. so angka satu memberi maksud malapetaka itu akan berlaku pada hari Jumaat.

5. Lihat.. betapa benarnya ayat al-Quran. segala yang di nyatakan tetap berlaku. walaupun suduh berabad kitab Quran di turunkan.

6. Walaupun zaman berubah sejauh mana sekalipun.. Al-Quran tetap bagi sepanjang zaman.

7. Di percayai banyak lagi rahsia yang masih tidak dapat di ketahui di dalam tarikh ini. Namun sekadar ini pun telah membuatkan kita lihat dengan mata kita sendiri betapa mulia Al-Quran. dan segala yang di ungkapkan di dalamnya

8
. WauAllahhu Allam.


* sy dulu pandai gak la subject math, kire klu kene soal tak pernah la berdiri atas kerusi sbb salah kan..hehe..masuk bakul angkat sendiri lak!!..
Tp masih lg kurang jelas fakta nie..harus difikir secare mendalam nie..

No comments:

Post a Comment