Terima Kaseh!! InsyaAllah sy akan balas kunjungan anda..

Terima kaseh daun keladi...

Friday, August 7, 2009

Amalan 5S

MDP

haa..tu die, siap gantung lg prinsip 5S nie..bagus tol semangat cmnie



Nie time taklimat penerangan mengenai amalan 5S

papan kenyataan mengenai segala info berkaitan ngan pejabat diorang..

aduhaii...beza tol ngan laci aku ekk..hehee..lepas nie aku nak tiru stail nie...
tgk jer ler..harap2 menjadi

Susunan fail ikut turutan n ditampal ngan gambar mcm puzzle..


Kotak A4 yg digunakan semula

Susun atur peralatan kerja
Tgk ler fail yg disusun...sedap mater memandang..

hohoo..jgn dlihat care org nie berposing cumer nak tunjuk jer baju yg dipakai..hehee..cerita baju nie sprt di entry aku sblmnyer..aper2 jer leerrr.


Haa..saper x tau aper itu 5S, sila ikuti rancangan seterunyer..hehee..
Hr khamis lepas dept. aku g lawatan ke MDP (Majlis Daerah Pekan, Pahang) utk melihat keberkesanan amalan 5S yg tlh dibuat d pejabat itu...sblm tu aku cube terangkan serba sedikit ape itu 5S..memang bergune bg yg berminat..
Asal usul 5S ialah dr Jepun yg mmg terkenal ngan negara yg bersih n kemas.

5S
Seiri (sisih)
Seiton (Susun)
Seiso (Sapu)
Seiketsu (Seragam)
Shitsuke (Sentiasa amal)

Amalan ini berkaitan ngan konsep susun atur persekitaran kawasan kerja yg kemas n menarik.
Dlm kepale aku mcm nak cube amalkan kat opis aku...bile pikir leh ker nak ubah corak susun atur n sifat staff sendiri yg mmg dr dulu begitu..emmm...entah lerr,,,tp aku akan cuba buat dlm bilik aku dulu..maner tau kann..haaa

No comments:

Post a Comment