Terima Kaseh!! InsyaAllah sy akan balas kunjungan anda..

Terima kaseh daun keladi...

Sunday, May 9, 2010

I LOVE U MUM...

SELAMAT HARI IBU..pada semua ibu2 yg bergelar seorang ibu..
Hr nie x lupa aku wish hari ibu utk bonda terchennnta ku..Pn Azizah binti Hj Mahpoz...
n mlm nie tetibe nak nostalgiakan kenangan yg pstinya utk tatapan dimasa hadapan..semoga sentiasa segar di ingatan n kekal sbg memori terindah..

Ibuku yg ku panggil mak..adalah insan yg sgt mulia n pengorbanannya klu nak cerita, mau tak diiringi titisan air mata..sebak rase mengingatkan aper yg masih lg aku ingat..mcmaner mak sabar mmbesarkan kami 6 beradik dlm serba kekurangan..n pastinya mak menempuhi kepayahan hidup utk memastikan anak2nya berjaya mencapai impian masing2..w/p aku rase mcm aku bukan anak yg terbaik tp aku cube sedaye ku utk membuat yg terbaik utk mak..

nie pic yg aku curi2 snap balik kt album keluarge..rasenyer nie time mak n abah dating kot..
so sweet

pic mak n abah sanding..malu2 kucing tu..caya tak sepasang baju songket yg mak pakai tu aku pakai balik time aku sanding n sampai sekarang ade lg songket tu..

lahirlah aku di dunia setelah mak n abah menyulam benih2 cinta..ahakss..lebey2 lak aku nie..

n aku lak sanding tahun 2003 sms usia ku genap 23 thn..selamat dah diriku disunting oleh jejake pahang..mr.tajjul fairus

akhirnya aku juga jadi seorang ibu kepade 2 puteri yang comel2 mcm mak die..hohoo..yo la tu..
Harapan ku semoga suatu hr nnti anak2 ku juga sentiasa mengingatiku..

Ku cuba baitkan puisi menggambarkan perasaan ku utk mak..

~Untaian Kasih Ibu~

Berape harus ku bayar ibu?
atas kasihmu yang terlimpah
atas sekian budimu yang tercurah
atas sengsaramu mempertaruhkan nyawa berharga
demi menghadirkanku ke dunia fana ini
lalu kemudian membelaiku penuh mesra
bilangan sayangmu tak terhingga
dari lemah dan tidak tahu apa-apa
sampai ku tegak berdiri
dan berakal sempurna

Ibu
Betapa besarnya jasamu
Membesarkan aku dalam jerih
Mendodoikan aku dalam payah
Mendukung aku dalam tangis

Maafkan diriku wahai ibu
Kiranya ada megguris hati naluri seorang ibu
Ingin ku sujud padamu
Tapi, malu berdiri teguh dihadapanmu
Hanya satu...
Kuingin kau tahu wahai ibu
Kau tetap kuagungkan
Hingga terhenti denyut nafas ini...

No comments:

Post a Comment