Terima Kaseh!! InsyaAllah sy akan balas kunjungan anda..

Terima kaseh daun keladi...

Saturday, May 8, 2010

Taman Negara, Kuala Tahan Pahang

16 April 2010 ~ Sampai gak aku ker taman negara nie..1st time kirenyer nie..hehe..name je dok pahang kan..n pastinyer bukan suke suki jer g sini..sbbnye aku di undang sbg penceramah pd kontarktor2 yg nak mbik sijil PKK kepale hutan..so dikesempatan yg aku dpt nie, ade mase lapang aku ronda2 dlm taman negara ni..tmpt menginap kt rainforest resort, tp sungai tahan jerkk..so enjoy the piccas..gambor org puteh x leh tayang ..cekci sgt..hik3


para kontraktor2 wanita berlepak2 sambil bergosip..konon nya..

jenuh gak la peserta kursus berjalan time amali hr tu..hohoo..br tau susanh senang kerje dlm utan


Perahu yg sedia menerima penumpang utk ke seberang@taman negara


Nie antara pemandangan2 kt seberang taman negara..banyak restoran terapong kt c2, nak ikan kelah pun ado tp kene sedia pitis 200 hengget laa...


Penceramah entah saper nie tgh bertungkus lumus bg anak muridnyer paham..anak murid lak ramai yg tahap pakcik2 tu yg payoh nak terimo..

best nyer dpt cenderahati dr peserta..sumpit buatan org asli ..lps nie siap la anak2 ku yg degil ummi sumpit terus..huahua

n yg paling best sumbangan dr PKK Pahang..kitab ilmu yg cukup bermanfaat..


kat dlm taman negare, lps melawat pejabat perhilitan jengok member2..

nie sampan yg aku naik utk ke seberang..seringgit jer tambang..

makcik poyo tgh berposing..

with staff CL bukit sekilau yg menolong kerje2 amali..tq



Sempat singgah pasar malam kuala tahan..ingat nak cari bende2 pelik tp semua same jer..so x der ape yg menarik utk di shot..setakat beli kerongsang n baju tidor anak2..

Hal kursus maleh den nak cerito..banyak kurang persediaan d sbbkan aku dgn tetibenyer diminta ganti pegawai lain yg x dpt bg ceramah..so, aku mmg x smpt sgt wat persediaan..aper yg terdaya aku bg aku cube bg yg terbaik..n dr servey yg dbuat, rata2 peserta kursus berpuas hati dgn ape yg ada seadanya, lg pun maner nak terkejar 5 hr nak belajar semua bab2 hutan, aku sendiri study 3 thn diploma in forestry..ingat senang ker, sebut hutan jer terbayang pokok2 jer..oh nooo...banyak bidang sebenarnyer tau..tu blm sambung degree lg..hehe..ok..jauh dah meraban nie..

No comments:

Post a Comment