Terima Kaseh!! InsyaAllah sy akan balas kunjungan anda..

Terima kaseh daun keladi...

Monday, March 1, 2010

Hari yg panas

hr nie rase mcm perit sgt cuace..dr mlm td rase panasnyer.Tp sebenarnyer dah berminggu cuace panas terik jer, bunga2 aku pun dah tunduk malu n layu. Aku perasan gak cek abe bangun tgh mlm td bukak tingkap n masuk dapur cari air minum. Bukan x nak pasang air-cond tp mmg aku x tahan ngan bende sejuk tu..sedangkan aku kt bilik opis x pernah berfungsi bende yg dok atas kepale tu..entah ler, leh berdenyut kepale klu dok lame2 kene bende tu..anak kampung kan..maner biase..hehee

Nape dunia makin panas ekk??? alangkah sedapnyer tika ini dpt berendam kt sungai ker..





Kiter jd mangse kemarahan matahari ker?? rasenyer kiter bukan mangse, tp kiter yg jd puncenyer..

bende nie aku beli kt kedai 2 hengget kt Sg Besar..rege pun 2 hengget jer tp banyak pengetahuan aku dpt n aku letak kt atas meja opis, selame nie bile org tanyer maner negara or laut ape2, teragak2 nak jawab. Klu aku dpt jawab tu maknyer nyer aku saje wat lagak pandai laa..hik3..


makanan aku utk lunch..jadilahhh...Alhamdulillah...
(dh terbayang balik nie nak wat sup mentarang...perghhh)


tp sebenarnyer nak story pasal kerje hr nie...rase smp x sempat nak makan..panggilan yg diterima pagi2 dah menuntut utk aku wat kerje secepat mungkin, semua nk antar by e-mail...hantar kakak pun fikiran dh melayang..sempat ker nie...relexxxx. Si cikibam pun ummi x bawak naik opis lps ntar kakak, terus ntar balik lps belikan die nasi lemak..n hampir2 terlajak nk mbik kakak..lps mbik kakak, beli nasik ayam permintaannya n terus balik umah, sipa pesan lg kat acu n njangnyer tolong siapkan n ntar kakak n adik ke sekolah ngaji..tghr nie aku cadang solat kt opis n terus wat kerje..
tp sempat ekk aku ngomel dlm blog nie???hehee...tengok kaki lerrr...leh bereh nyer..
lepas siap wat kerje n send by e-mail...perghh..lepas satu tekanan(klu ikut banyak lg kerje kene bereh, tp leh tunda jap..kepale dah berat) terus aktiviti tandatangan-tandatangan borang cuti staff, buku rekod perkhidmatan staff, voucer2 lepas n minit surat2 masuk. Selalunyer aku wat bende2 tu dulu br wat kerje, tp hati dah x leh tahan nk siapkan cepat sbb ade org yg menunggu..tu yg x best tuh..
dlm 1 jam lg nak balik dah beres semua, sempat aku masuk blog jap n cmner ntah leh terbuka satu blog hamba Allah yg menarik minat aku utk dibace..baru mula perenggan pertama dah wat aku terpaku n makin banyak aku bace makin x leh tahan sebak d dada..tanpe sedar..ohh...basah lak mate nie...nape ekk....huhuuu...tersentuh gilerr beb...nie ler aku klu topik melibatkan bayi n kanak2 cepat betul emo..hati ibu kann..aku nie nampak jer mcm cepat marah n mmbebel kt anak2 tp cepat sejuk gak bile tgk muka diorang mencuke..
ok la..berbalik citer pasal blog org tu, sambil bace catatan die diiringi lagu tu lak...ohh..lagu nie x pernah dengar pun sblm nie..japp..tajuk nyer "Try Not to Cry" oleh Sami Yusuf ftOrlandsh..tp nape name die sami ekk..
Aku cube mbik pic2 yg ade kt blog die..harap leh kongsi..


Tgk la pic yg ade..sape yg x tersentuh naluri kemanusiaan..ape dosa makhluk Allah yg belum kenal pun ape itu dunia..memang x nafikan tempat mereka dah sah2 kt syurga Allah tp mati nya bukan care cmnie..bg aku nak sedapkan hati setiap kali tgk gambar2 cmnie or tgk live kt tv..oh untungnya diorang nnti sah2 ahli syurga berbanding kiter yg dok negare aman pun belum tentu lg, sentiase dikelilingi dugaan yg mmbawe dosa. n kekadang terfikir adekah antara berbilion askar Amerika nie memang x de perasaan langsung???klu setakat menurut arahan x kan la diorang terang2 menzalimi kanak2 dan wanita..Aku x leh nak bayang langsung klu perkare nie jd lak kat tmpt kiter, cmner zaman anak2 kiter bile besar nnti..x mustahil kan.. n x terbayang pun cmner perasaan takur diorang bile berhadapan situasi tu..
Banyak lg gambar2 kt blog tu tp x sanggup wey nak copy..nnti terbayang jer..nasib baik time aku bace blog tu aku dah siap kunyah snek, klu x hilang selera..n kiter sebagai sesame umat Islam n makhluk Allah aper yg termmpu kiter bantu selain doa..Allah itu maha mendengarkan..mudah2 han mereke dicekalkan hati..n yg berjihad di jalan Allah mendapat balasan yg x terhingga drNya.

No comments:

Post a Comment