Terima Kaseh!! InsyaAllah sy akan balas kunjungan anda..

Terima kaseh daun keladi...

Wednesday, March 24, 2010

masak2 lg

rase cm lame dh x menunjuk2 masakan ku dlm nie..ahakss..bunyi mcm la masak vog2 sgt...tp yg nie rase x semua tau kan...lauk jangat ~panggilan org pahang laa...~ n sayur timun cameron~panggilan my MIL time stay kt camenron~name sebenar xpastilerr..saper leh tulunnn...

Bende nie aku terjumpe kt pasar tani ahad..ade sorang pakcik jual sepeket 2 hengget..mcm biase aku teruja nak cube rase bende2 baru..x sedap x per..janji dah tau rase die..hehee..
lalu duit bertukar tangan..

hasilnya..


aku masak sambal lah..alahaii..berminyak nyer..mau tambah kilo aku nie..huk3
ehhh..lupe nak letak name nie aper..cek abe kate 'kijeng'


nie lak namenyer lauk jangat..@kulit kott..suke sangat bende nie..lg2 klu masak kicap pedas..tp mlm nie nak masak lemak lak sbb ade stok rebung jeruk..haa..pasal rebung lak, aku memang suke yg jeruk nie sbb lg lembut n rasenyer ...ummppp..

nie die jeruk rebung buatan org melayu dari bentong, pahang..

n hasilnya setelah dipertemukan jodoh..maka terhasillah namemyer lauk jangat ngan rebung masak lemak

haa...nie lak timun cameron tu..sebiji mcm jambu batu design nyer...

dalamnyer lak ade biji..tp time kupas kulit tu rase licin jer sbb bergetah

hasilnya setelah bersilat...tp nie silat mak yong jer kot..sbb kejap jer dah masak..klu nk lagi sedap mesrakan ngan udang segar tp x terbeli lak td..lupe pun yerr..
sukee sngat sayur nie..bile kunyah tu rase mcm..mcm aper ekk..mcm kunyah jambu tu la tp lembut jerr

sekian...

*mase tgh taip nie, aku dengar cek abe tgh mengajar kakak ayat kulhu..kakak memang rajin bertanyer..mudah2 han berpanjangan n berterusan..si adik dah melayang dibawa mimpi sbb petang td balik kelas ngaji x tdo..umminyer lak sebuk ngan blog n jenguk fb jap sblm aktiviti menjahit..

No comments:

Post a Comment