Terima Kaseh!! InsyaAllah sy akan balas kunjungan anda..

Terima kaseh daun keladi...

Friday, March 12, 2010

Ikan Patin Temerloh

OTW balik dr Rompin, driver aku pilih jalan alternatif ikut Muadzam terus ke Bera, so leh singkatkan waktu perjalanan. Sms lalu temerloh, driver aku tanyer nak beli iakn patin x...so apelg..ok jerrr...
Nie die kedai yg kami singgah...layannn




















Ikan yg aku pilih td aku mintak siang sekali..senang kang aku nak masak




Hr dah agak petang time aku sampai, so inijer la yg tinggal..au sambar sekor ikan patin n 2 ekor talapia..utk driver aku lak, aku belanjer seekor patin n 2 ekor talapia gak..senyum abg duan dh terbayang nak suruh org umahnyer masak aper..



Hasil kpg pun jual gak kt kedai nie..dan aku sambar petai jeruk utk penambah selera


Ikan Patin n Talapia (@tilapia???) dlm aqurium






















Tempat sangkar ikan patin n talapia..sangkar tu d pasang d Sungai Pahang ..so ikan kt sini x hanyir sbb air sungai sentiasa mengalir..


Sampai umah kol 8 mlm..segarkan diri n masuk dapur terus kerjekan seekor ikan yg aku beli td..n akhirnya..tadaaaa...ikan talapia masak 3 rase..penat rase tp berbaloii


Dek Ja n Anjangnyer x sabar nak meratah ikan tu..
Patin lak my MIL yg masak keesokan hrnyer, so x sempat nak snap

No comments:

Post a Comment